
Daňová přiznání za rok 2022
Zaměstnanci, OSVČ
- zpracování přiznání k dani z příjmů fyzických osob
- zpracování Přehledů pro zdravotní pojišťovnu a správu sociálního zabezpečení
- podání přiznání a ostatních dokumentů na příslušný úřad
Společnosti - právnické osoby
- zpracování přiznání k dani z příjmů právnických osob
- podání přiznání a ostatních dokumentů na příslušný úřad
Řádný termín pro podání daňového přiznání za rok 2022: do 3. 4. 2023 (elektronicky podaná přiznání do 2.5.2023)
Ceník
Daňové přiznání - fyzické osoby |
2 000,- |
Daňové přiznání - právnické osoby |
od 3 000,- |
Přehled pro správu sociálního zabezpečení |
250,- |
Přehled pro zdravotní pojišťovnu |
250,- |
Podání daňového přiznání příslušnému úřadu na základě plné moci |
0,- |
Uvedené ceny za přiznání jsou ve standardních případech konečné. Cena za zpracování daňové evidence nebo účetnictví (v případech kdy daňové přiznání vychází z těchto údajů) je účtována samostatně.
V ceně je zahrnuto i základní poradenství ohledně vašich daní a podnikání!
Cena za kompletní zpracování daňového přiznání a přehledů za OSVČ je tedy 2500 Kč.
Zpracování neproblémových daňových přiznání je možné v případě Vašeho zájmu kompletně vyřidit "na dálku" (e-maily, telefon, skype, papírová pošta) a není tedy nutná Vaše osobní náštěva u nás v kanceláři.
Co připravit pro zpracování daňového přiznání fyzických osob?
Všichni:
- osobní údaje (celé jméno, rodné příjmení, adresa trvalého bydliště, popř. adresa pobytu v ČR, datum narození, rodné číslo, telefonní číslo, popř. e-mailová adresa)
- číslo bankovního účtu, na které chcete vrátit případný přeplatek na dani (nebo adresu, na kterou chcete poslat složenku)
- doklady potvrzující nároky na různé daňové slevy za rok 2022 (pokud se vás týkají):
- potvrzení školy o vlastním studiu
- potvrzení o pobírání invalidního důchodu nebo držení průkazu ZTP/P
- údaje o dětech, na které uplatňujete slevu na dani (může jen jeden z rodičů) - celé jméno a rodné číslo (popř. rodný list), u dětí od 15 let potvrzení o jejich studiu, prohlášení manžela/manželky, že na dané děti neuplatňuje slevu on/ona - vzor prohlášení si můžete stáhnout zde
- údaje o manželce/manželovi bez vlastních příjmů (resp. s příjmy max do 68.000,- Kč za rok, do těchto příjmů se nepočítá většina sociálních dávek) - celé jméno, rodné číslo a prohlášení toho manžela/manželky - vzor prohlášení si můžete stáhnout zde
- potvrzení pojišťovny nebo penzijního fondu o zaplacených částkách na životní pojištění nebo penzijní připojištění
- potvrzení banky o zaplacených úrocích z hypotečního úvěru
- potvrzení o poskytnutém daru na veřejně prospěšné účely
- potvrzení o bezpříspěvkovém darování krve
- potvrzení o zaplacených členských příspěvcích odborové organizaci
- potvrzení o úhradě za zkoušky ověřující výsledky dalšího vzdělávání
Zaměstnanec:
- potvrzení o zdanitelných příjmech od všech zaměstnavatelů v roce 2022
OSVČ - paušální výdaje, neplátce DPH:
- identifikační číslo (IČ)
- předmět činnosti podnikání (konkrétní činnost jakou vykonáváte, ne název živnosti uvedené na výpisu z živnostenského rejstříku)
- variabilní symbol přidělený správou sociálního zabezpečení (pod tímto variabilním symbolem platíte zálohy na sociální pojištění)
- název zdravotní pojišťovny, u které jste pojištěn
- číslo bankovního účtu, na který chce vrátit případné přeplatky na dani nebo na zálohách
- soupis příjmů za rok 2022 (platby za zboží nebo služby přijaté na bankovní účet nebo v hotovosti od 1.1.2022 do 31.12.2022) - důležité je datum přijetí platby, nikoliv datum vystavení faktury
- přehled zaplacených záloh na zdravotní a sociální pojištění pro rok 2021 - zálohy se platí zpětně, proto je potřeba brát v úvahu i platby záloh v lednu 2023 (Platby jednotlivých záloh buď vypište nebo dodejte bankovní výpisy, ze kterých jsou platby záloh patrné. Nejlepší ovšem je získat přehled o zaplacených zálohách přímo od své zdravotní pojišťovny a správy sociálního zabezpečení. OSSZ/PSSZ i některé zdravotní pojišťovny obvykle posílají tyto přehledy přibližně na konci ledna nebo začátkem února automaticky. Pokud vám nedorazí můžete si o vytištění přehledů požádat - zvláště pokud zálohy neplatíte pravidelně, včas nebo ve správné výši je vhodné si tyto dva přehledy opatřit a předejít tak problémům s určením výše zaplacených záloh.)
- informaci o tom, zda si jako OSVČ dobrovolně platíte nemocenské pojištění
- informace důležité pro určení zda je podnikání vaší hlavní nebo vedlejší činností (souběžné zaměstnání, studium, invalidní nebo starobní důchod, mateřská nebo rodičovská dovolená)
Kontakt
Praha 9 - Prosek
Administrativní budova Litvínovská 609/3
Tel.: 730 547 001
lenka.kyrianova@upservice.cz